Księgowość internetowa to rozwiązanie cieszące się dużym uznaniem wśród polskich przedsiębiorców, jednak oferta ofercie nierówna, dlatego warto wiedzieć, na co przy wyborze takowej zwrócić uwagę.

Dobra księgowość internetowa, czyli jaka?

Najważniejszych cechy dobrej księgowości internetowej to:

  • Przejrzystość. Duża ilość funkcji nie powinna wpływać na zmniejszenie funkcjonalności, brak intuicyjności czy trudność w obsłudze dla początkującego użytkownika.
  • Pomoc zewnętrzna. Księgowość internetowa automatyzuje wiele procesów, ale czasem zdarza się konieczność pomocy ze strony prawdziwej księgowej. Warto więc zwrócić uwagę, w jaki sposób kontakt z takową księgową wygląda (o ile jest on w ogóle możliwy). Czy musimy wysłać maila? Po jakim czasie następuje odpowiedź? A może od razu można zadzwonić?
  • Duża ilość dostępnych opcji. Dzisiejsze księgowości internetowe to nieraz bardzo rozbudowane systemy… i dobrze. Im bowiem więcej opcji – zakładając oczywiście wspomnianą przejrzystość – tym większa szansa na objęcie nimi potrzeb naszego przedsiębiorstwa.
  • Cena. W Polsce ceny wahają się od mniej więcej trzydziestu do pięćdziesięciu złotych (netto) za miesiąc. Poza tym dostępne są promocje przy jednorazowej wpłacie za okres półroczny lub roczny.

Zanim podejmiemy decyzję

Decyzja o wyborze konkretnej księgowości internetowej jest decyzją ważną, bo uzależnimy od niej szereg zagadnień związanych z finansami naszego przedsiębiorstwa. Warto więc poświęcić na nią dużo czasu, zapoznać się z opiniami innych klientów, konsultować się z przedstawicielami konkretnych księgowości itd.

Dodaj komentarz